Istanbul Istanbul

IstanbulIstanbul

Avrupa’ya açılan kapı, Osmanlı’nın başkenti, Anadolu’ya giden yol İstanbul, tarihi ve turistik öğeleri ile tam bir cennet. Hisarlar, camiler, kiliseler, doğal güzellikler; ne ararsanız bu kentte.

Anadolu ve Avrupa kültürünün kaynaştığı İstanbul’da, Pay-i tahtın mehter yürüyüşü ile başlayan ritim kültürü günümüzde dansın tarihçesini oluşturuyor. Saraylarda düzenlenen eğlencelerde kılıç kalkan oyunları, oryantal ve çeşitli halk oyunları sergileniyor. Geleneksel mirasın yanında günümüzde modern dans türlerini de bünyesine katan bu metropolde yüzlerce kurs ve okul dans severlere kültürümüzün öğelerini öğretmeye devam ediyor. Zeybekten sambaya, tangodan sirtakiye yeteneklerinizi sergileyebileceğiniz dans dersleri mevcut. Dans kursu fiyatları da her bütçeyi kapsayan kriterlere göre belirleniyor.

Dans gecelerinde Boğaz’a karşı ritimlere ayak uydurmak, yarışmalarda kendinizi sınamak istiyorsanız dans kurslarına kaydınızı yaptırmalısınız.

Meditasyon – Düşüncelerinizi Özgürleştirin!

Yoga

Yoga

Latince meditatio kelimesinden türetilmiş ve derin düşünme anlamına gelen meditasyon, kişileri iç huzura eriştiren, sükûnet, farklı zihinsel durumlara sahip olmasına ve öz varlığına ulaşmasına olanak veren zihin denetleme teknikleri olarak adlandırılabilir.

Budizm (Hindistan), Taoizm (Çin), Bön (Tibet), Zen (Japonya) ve İslamiyet’te (tefekkür) gibi inanç sistemlerine göre farklı isimler alır. Buna göre de farklı meditasyon şekilleri ve kültürleri oluşmuştur. Manevi bir arınma ve yenilenme tekniği olarak tanımlayabileceğimiz meditasyon, zihni uyandırır, ruhu dinlendirir, bilinci açar, farkındalık oluşturur ve düşünceyi özgürleştirir.

Meditasyon eğitimi 3 yönteme dayanır.

Arınmanın Sırrı Yoga'da

Arınmanın Sırrı Yoga’da

  • Konsantrasyon Yöntemi: Dikkatin belirli bir noktada toplanması ile yapılır.
  • Bilinç Ayrışması: Zihin boş iken tarafsız bir halde çevreyi gözlemleme ve dinlemeye dayanır.
  • Transandantal Meditasyon: İçe dalış tekniğidir. Düşüncenin kaynağına çaba göstermeden inilir. Derin bir iç mutluluk vardır.

Meditasyon çeşitleri:

  • Mantra Meditasyonu: Kelime ya da ses seçilip zihinde sürekli tekrar edilir.
  • Nefes Üzerine Yapılan Meditasyon: Nefes alış verişinin belirli bir düzene oturtulması sağlanır.
  • Görsel Meditasyon: Gözler açık iken bir nesneye odaklanarak yapılır ve amaç konsantrasyonu güçlendirmektir.
  • Müzik Meditasyonu: Sakin ya da meditasyon için seçilmiş müziklere odaklanılır.
  • Bin Yapraklı Lotus Meditasyonu: Her şeyin birbirine bağlı olduğu düşüncesi ile bilinci yaşananlar konusunda rahatlatma amacına dayanır.
  • Çakra Meditasyonu: İnsan bedeninde bulunan 7 tane çakranın imajinasyon yoluyla harekete geçmesi amacıyla yapılır.

Ön Hazırlıklar

Yoga

Yoga

Meditasyona başlamadan önce yapmanız gereken hazırlıklar:

  • Karnınız tok olmamalı.
  • Ilık bir duş almak rahatlamak için avantaj sağlar.
  • Rahat giysiler giymelisiniz.
  • Mum ve tütsü yakmak ortamı rahatlatır.
  • Elektronik aletleri kapatmak daha sessiz bir alan sağlar.
  • Yeşil çay, papatya çayı gibi rahatlatıcı içecekler içmek iyi gelir.
  • Dingin müzikler açabilirsiniz.
  • Ilık ve az eşyalı bir odada çalışmak avantajlıdır.
  • Diyaframdan ritmik ve doğru şekilde nefes almak gerekir.

Pozisyonlar

Pilates Eğitimi

Pilates Eğitimi

Meditasyonda sırt ve el pozisyonları oldukça önemlidir. Meditasyon nasıl yapılır sorunuzun ilk cevabı budur aslında.

Sırt ve vücut dik, 90 derece olmalıdır. Ayaklar ve eller paralel bir şekilde durmalıdır. Rahat bir yerde çalışmak gerekir. Lotus ya da yarı lotus pozisyonunu da tercih edebilirsiniz.

Meditasyon sırasında eller rahat bir pozisyonda olmalıdır. Dhyana Mudra en çok kullanılandır. Parmaklar farklı şekillerde temas ettirilerek vücutta farklı enerji akımlarını tetiklerler.

Teknikler

  • Sessiz yapılanlar: İnzivaya çekilmek şeklinde uygulanır.
  • Uyanık kalma ve anlama ile yapılanlar: Pasif meditasyon şeklidir. Düşünme ve hissetme olmadan farkındalığa ulaşmak amaçlanır.
  • Konsantrasyon sağlanarak yapılanlar: Samatha Meditasyon olarak bilinen bu teknikte tek bir düşünceye odaklanılır.
  • Aktif olanlar: Zen Budizmi’nde yer alır.
  • Yoga: Bedensel hareketlere, nefes tekniklerine dayanır.

Kaç Dakika Sürer ve Ne Zaman Yapılmalıdır?

Pilates

Pilates

İlk başlayanlar için 5 – 10 dakikalık süreç oldukça idealdir. Bunun fazlası zaten bir anda yapılamaz. Zamanla gelişen bu öğretide ilerledikçe 20 – 30 hatta 40 dakika boyunca zihninizi ve ruhunuzu temizleyebileceksiniz.

En uygun zaman ise güneşin doğuş ve batış saatleridir. Ancak dilediğiniz zaman yapabilme özgürlüğüne sahipsiniz. İşteyken, evdeyken, stresli ya da neşeli bir anınızda meditasyon ile daha rahat ve mutlu hissedersiniz.

Dans kursları da meditasyon ve yoga gibi farklı bedensel ve zihinsel öğretileri kursiyerleri ile buluşturuyor. Dilediğiniz zaman eğitmen eşliğinde teknikleri öğrenebilir ve uygulayabilirsiniz.

Meditasyonun Yararları Nelerdir?

  • Kişinin zihnini ve ruhunu kötü düşünc
    Pilates Topu

    Pilates

    elerden arındırır.

  • Kişinin kendini anlamasını sağlar.
  • İçimizdeki yetenekleri ortaya çıkarır.
  • Sağlıklı bir hayat sürmemizi sağlar.
  • Kişiyi amacına ulaştırır, zorluk ve tehditlerle başa çıkmada direncini artırır.
  • Endişe ve korkulardan arındırır.
  • Kişiye sakinlik ve mutluluk katar.
  • Düşünce hakimiyetini geliştirir.
  • Kişinin kendini ifade gücünü artırır.
  • Konsantrasyonu artırır.
  • Deliksiz bir uyku düzeni sağlar.
  • Hafızayı güçlendirir.
  • Kişiye soğukkanlı olma ve gerçeklerle rahatça yüzleşme özelliği katar.
  • Daha kolay karar verme özelliği katar.

← Tüm Dans Türleri Danslar Neden Dans? Size en yakın Meditasyon – Yoga – Pilates kursları

Puan: star_normalstar_normalstar_normalstar_normalstar_normal - Toplam 1 değerlendirme

1 Yorum

  1. Zeynep Akın
    Zeynep Akın

    Meditasyon ve yogayla ilgili etrafta gerçekten yalan yanlış bilgiler dolaşıyor. Ne demek istediğini anlamak için kursa gitmek şart. Ben ilk başladığımda ne olduğunu tam olarak anlayamamışım. Şimdi meditasyon yapmak için özel zaman ayırıyorum ve resmen yaşamımın bir parçası oldu.

    11:03 de 26 Ağustos 2014 Cevapla

Yorum Yaz